top of page

ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN VAN DE KORTING

Fédération des Gîtes de Wallonie v.z.w. Algemene voorwaarden voor de verhuur van gastenkamers

1. Toepasselijke bepalingen en aanvaarding van de algemene voorwaarden

Alle reserveringen voor verblijven in gastenkamers waarvan de eigenaar lid is van de Fédération des Gîtes de Wallonie en uitsluitend deze reserveringen, zijn onderworpen aan de huidige algemene voorwaarden.
Tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, wordt de klant geacht kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en ze volledig te hebben aanvaard uiterlijk op het moment van betaling van de reserveringsaanbetaling of bij de inname van de kamer.
De eigenaar bevestigt dat het verhuurde goed voldoet aan Boek III van de Waalse Toeristische Code met betrekking tot de brandveiligheidsnormen voor toeristische accommodaties op het platteland.

2. Totstandkoming van het contract en betaling van de prijs

De reservering wordt effectief en geldt als huurcontract zodra de klant de eigenaar een aanbetaling van 50% van de verblijfskosten heeft gestuurd. Het in bezit nemen van de kamer geldt eveneens als huurcontract. De prijzen zijn inclusief alle kosten, exclusief toeristenbelasting en eventuele toeslagen.
Het resterende bedrag van het verblijf dient bij aankomst bij de eigenaar te worden betaald. Verbruik en extra diensten die niet vooraf zijn afgesproken, moeten aan het einde van het verblijf aan de eigenaar worden betaald. Tenzij anders aangegeven, dienen alle betalingen ter plaatse uitsluitend in contanten te geschieden.

3. Annulering van het contract

Elke annulering door de klant moet per brief of e-mail aan de eigenaar worden gemeld.
Als de annulering meer dan 30 dagen voor de aanvang van het verblijf plaatsvindt, wordt de aanbetaling volledig terugbetaald. In andere gevallen blijft de aanbetaling in bezit van de eigenaar.
Als de annulering minder dan 48 uur voor de aanvang van het verblijf plaatsvindt, blijft de aanbetaling in bezit van de eigenaar, die zich het recht voorbehoudt het resterende bedrag van de verblijfskosten te vorderen.
In geval van een ingekort verblijf blijft het bedrag dat overeenkomt met de kosten van de accommodatie en de niet-geconsumeerde extra diensten volledig in bezit van de eigenaar.
In geval van annulering door de eigenaar vóór de aanvang van het verblijf, moet hij de klant op alle mogelijke manieren informeren. De klant, zonder afbreuk te doen aan mogelijke rechtsvorderingen voor schadevergoeding, zal onmiddellijk worden terugbetaald voor de reeds betaalde bedragen. Behalve in geval van overmacht, ontvangt de klant daarnaast een vergoeding gelijk aan de helft van de prijs van het verblijf als de annulering minder dan 48 uur voor de aanvang van het verblijf plaatsvindt, of hij krijgt een accommodatie van gelijke of betere kwaliteit aangeboden tegen de prijs van zijn reservering.

4. Aankomst, vertrek en duur van het verblijf

​

De klant moet zich aanmelden op de aangegeven dag en binnen de aangegeven uren. Omwille van wettelijke verplichtingen zal de klant bij aankomst gevraagd worden om de nodige informatie voor de controle van reizigers (contactgegevens, identiteitsnummer, enz.) te verstrekken.
In geval van een late of uitgestelde aankomst moet de klant de eigenaar verwittigen. Als de klant zich niet heeft aangemeld binnen een uur na de voorziene aankomstdatum en -tijd, wordt de reservering als ongeldig beschouwd en kan de eigenaar beschikken over zijn kamers.
De aanbetaling blijft eigendom van de eigenaar, die zich het recht voorbehoudt het resterende bedrag voor de accommodatie op te eisen.
Tenzij anders overeengekomen met de eigenaar, moet het vertrek voor 11.00 uur plaatsvinden.
In geval van een reservering voor een periode langer dan 5 dagen, of voor een onbepaalde periode, zullen de partijen gezamenlijk een inventaris opstellen. De klant die een reservering bij de eigenaar maakt voor een bepaalde periode kan zich op geen enkele manier beroepen op een recht om langer in de accommodatie te blijven dan de voorziene periode. Overdracht of onderverhuur is verboden.

 

5. Gebruik en bezetting van de locatie

​

De klant moet het rustige karakter van de locatie respecteren en het in overeenstemming met de bestemming gebruiken. Hij of zij moet rekening houden met de rust van de andere bewoners en de eigenaar. Ouders moeten bovendien toezien op het naleven van de huisregels door hun kinderen.
Het gereserveerde verblijf is vastgesteld voor een bepaald aantal personen, inclusief baby’s en jonge kinderen. Als het aantal klanten dit aantal overschrijdt, heeft de eigenaar het recht om extra klanten te weigeren of de klant te verplichten een andere kamer te reserveren (indien beschikbaar) voor deze klanten, tegen de aangegeven prijs.
De weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of een beëindiging van het contract door de eigenaar, zodat in geval van vertrek van de klant geen terugbetaling mogelijk is.
Huisdieren zijn niet toegestaan. Bij niet-naleving van deze regel heeft de eigenaar het recht de klant de toegang tot de kamer te weigeren. De weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of een beëindiging van het contract door de eigenaar, zodat in geval van vertrek van de klant geen terugbetaling mogelijk is.
De klant wordt verzocht niet te roken of te eten in de kamer om ongelukken te voorkomen die de kwaliteit en sfeer van de accommodatie kunnen schaden.
De klant verbindt zich ertoe de kamer en het meubilair in goede staat achter te laten.

​

6. Geschillen

​

Elke klacht met betrekking tot de staat van de locatie moet onmiddellijk aan de eigenaar worden gemeld en binnen drie dagen na het begin van het verblijf worden ingediend bij de Federatie van de Gîtes de Wallonië per e-mail, fax of post.
Andere klachten met betrekking tot het verblijf kunnen worden gericht aan de Federatie, die bevoegd is om een voorstel te doen voor een minnelijke oplossing. Indien dit niet lukt, zijn alleen de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar het gebouw met de kamers zich bevindt, bevoegd.

bottom of page